top of page
חיפוש
  • doron448

עין עצלה

אחד התהליכים החשובים ביותר העוברים על התינוק בחודשי חייו הראשונים הינו התפתחות מערכת הראייה

עם יציאתו של התינוק לאוויר העולם, מתחילות העיניים להעביר מידע חזותי אל המוח. בעזרת מידע חזותי זה מתפתחים תאי המוח ומקבלים עליהם את תפקיד פענוח המידע בכדי לקבל חדות ראייה טובה. אם לא מגיע אל תאי המוח מידע חזותי איכותי – הם לא יתפתחו היטב. ולכן, אם העיניים אינן מעבירות תמונה ברורה וחדה, תיתכן פגיעה בראייה שאם לא תאובחן בזמן עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך. נזק זה נקרא עין עצלה.



מהם הגורמים לעין עצלה?

כל גורם אשר לא מאפשר לתמונה ברורה להראות יגרום לעין עצלה. גורמים אלו ניתן לחלק ל:

  1. גורמים רפרקטיבים- קוצר ראיה רוחק ראיה ואניזומטרופיה.

  2. פזילה.

  3. סנסורים- לדוגמא קטרקט, צלקת בקרנית, צלקת במקולה.


איך לטפל בעין עצלה?

הטיפול בעין עצלה מתחיל בכך שאנו מתקנים את מה שגרם לחוסר התפתחות הראייה בעין על ידי התאמת משקפיים לפתרון הגורמים הרפרקטיביים , תיקון הפזילה על ידי התאמת משקפיים או ניתוח , או על ידי ניתוח קטרקט. ואולם לעיתים גם בכך אין די. המוח "התרגל" לא להשתמש בעין העצלה וגם כאשר היא נותנת לו תמונה ברורה, לא תמיד הוא מתחיל להשתמש במידע זה. בכדי "להכריח" את המוח להשתמש בעין, יהיה צורך בשימוש ברטייה לתקופות זמן שונות, על מנת לסגור את העין הטובה.

מדביקים רטייה על העין הטובה בכדי שהילד ישתמש בעין העצלה ויחזק אותה. במידה ואין היענות לרטיה או סיבות אחרות ניתן לטשטש את הראייה בעין הטובה על ידי מתן טיפות להרחבת האישונים.


עצה חשובה : עין עצלה יש לתקן מוקדם ככל האפשר. בגיל צעיר התיקון הוא יחסית קל יותר. ככל שגיל המטופל מבוגר יותר – כך קשה יותר לתקן את התופעה.


56 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page