top of page
חיפוש
  • doron448

דלקת לחמית אביבית

דלקת הלחמית האביבית היא מחלה אלרגית כרונית. כשמה כן היא , מופיעה לרוב בתקופת האביב אך יחד עם זאת , יכולה להופיע לאורך כל השנה ולשבש את מהלך החיים התקין של הילד והמשפחה. המחלה עשויה להופיע שוב ושוב , לגרום להורי הילד ל"התרוצצויות" רבות בחיפוש אחרי פתרון שיביא קץ למחלה. המחלה תוקפת בעיקר ילדים (בנים) צעירים בעשור הראשון בחייהם שלהם רגישויות ואלרגיות שונות כגון אסטמה , אגזמה ועוד.



הסימפטומים למחלה הם גירוד עז עם הפרשות וכן סינוור באור. כאשר המחלה היא מאוד קשה, ההתקפים החוזרים גורמים לצלקות בקרניתהעין היכולות לאיים על הראייה.

מהו הטיפול בדלקת לחמית אביבית?

1. לובריקציה

2. טיפות אנטי אלרגיות (אנטי היסטמין ו – MAST CELL STABILIZERS).

3. סטרואידים.

4. תרופות חדשניות.

אפרט לכם את הטיפולים הנ"ל כאן :

1. לובריקציה (טיפות מלאכותיות) ניתנת על מנת להרגיע את תחושת הגירוי בעין. זהו ניסיון להביא לדילול האלרגנים. טיפול זה ניתן לבדו רק במקרים קלים מאוד.

2. טיפות אנטי אלרגיות מחלישות את התגובה הדלקתית , חוסמות את ההיסטמין וגם מייצבות את התאים המפרישיםחומרים מזיקים בכדי למנוע הפרשות נוספות בעתיד.

3. סטרואידים - זוהי התרופה היעילה ביותר. תרופה זו , גורמת להקלה משמעותית ומהירה בקרב רוב הילדים. אך השימוש בה לאורך אינו מומלץ עקב הסיכון לפתח קטרקט ולגרום לעליית הלחץ התוך עייני.

4. תרופות חדשניות – ישנן כיום מספר תרופות חדשניות באמצעותן ניתן לשלוט במחלה ללא שימוש רב בסטרואידים.

יש לזכור , כי הטיפול הנ"ל רק מטפל בסימפטומים של המחלה ואינו מרפא אותה. כמו כל מחלה אלרגית אחרת, התופעות יכולות לחזור שוב ושוב. אם יש בי דרך לעודד אתכם , הרי שעם גדילת הילד , שכיחות הופעת ההתקפים יכולה לרדת , ואפילו להיעלם.

86 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page